torsdag 6 januari 2011

Ångest oro




Ligger i min säng med ont i halsen o snustorr i munnen :(.
Ångesten ligger som ett tjockt täcke runt mig. Jag har inte haft min panikångest på så länge, det är nog över ett år den sist. Imorse vaknade jag av en panikångestattck :(. God morgon liksom:(.
Den inre dialogen börjar efteråt - är jag allvarligt sjuk? Tänk om jag ignorerar det som ångest men att det är något allvarligt? Äh vad löjlig jag är!! Tänk om ?? Kanske att!! Hmmmmmm...... Får försöka sova lite igen ..
Som tur är har jag en man som är förstående. Han lade sig bakom mig (låg sked), klappa mig på huvudet och berättade att det är okey att må dåligt. Han står ut med mycket min älskade man. Nu har han gjort en kopp te till mig och sätter på en film :).
Hur kan man få ångest när man har det så bra??
Min egen teori är att min absolut första panikångestattack kom när jag satt på VC i Höllviken med halsfluss. Sen dess får jag ångest i samband med halsont. På något sätt kopplar väl min hjärna ihop halsont och ångest :(.
Nu ska jag lägga mig och se på film och min förhoppning är att ångesten ger med sig :/
Kram på er alla !


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

Carro sa...

Usch, gumman!!! Hur känns det nu? Ngn bättring?
Kraam!!